دانلود تحقیق درمورد برنج

دانلود تحقیق درمورد برنج

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد برنج

با دانلود تحقیق در مورد برنج در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق برنج را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق برنج ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:تحقیق در مورد برنج

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:36 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه :

 

برنج ، يكي ديگر از غلات بسيار مهم و ارزشمندي است كه به مطالعه ي آن مي پردازيم. دانه ي اين گياه ، علاوه بر اينكه يكي از مواد غذايي مردم سراسر جهان مي باشد ، غذاي اصلي بيش از 3/1 جمعيت جهان را كه اغلب از نژاد زرد دنيا و درصد عمدهاي از نژادهاي سياه و سفيد مناطق گرم و مرطوب هستند تشكيل مي دهيم.

برنج هر چند از نظر تجارت جهاني و سطح زير كاشت قابل مقايسه با گندم نمي باشد ، ليكن از نظر موارد مصرف و توليد كل ، كاملا قابل مقايسه است. در جهان در سال 1991 حدود 233 ميليون هكتار زمين زير كاشت گندم و 148 ميليون هكتار زير كاشت برنج بوده است. در حالي كه در همين سال توليد جهاني گندم حدود 550 ميليون تن و برنج 519 ميليون تن بوده است. اين آمارنشان مي دهد كه عملكرد برنج به طور متوسط دو برابر عملكرد گندم است. توليد كنندگان برنج دنيا ، اغلب مصرف كنندگان عمده ي برنج  نيز مي باشند زيرا برنج خوار واقعي ، كمتر گندم مي خورد. به همين خاطر تجارت اين محصول قابل مقايسه با گندم نمي باشد.

منشأ و تاريخچه :

 

به طور كلـي برنج را ، آسياي جنوب شرقي ميرانند هر چند كه در مورد محّـل دقيق آن اختلاف نظر است منشأ اوليه برنج به احتمال قوي هند و منشأ ثانويه آن چين يا ميانمار مي باشد. برنج در اين سه ناحيه و به طور كلي آسياي جنوب شرقي . سابقه ي كاشت بسيار طولاني دارد و انواع وحشي آن نيز در اين نواحي به وفور ديده مي شود .

برنج بعدها از آسيا به آفريقا ( نيجريه ، مصر ، مراكش ) واروپا ( اسپانيا ) را مي يابد. ازاسپانيا به ساير كشورهاي اروپائي به خصوص ايتاليا - كه امروزه يكي از كشورهاي مهم توليد كننده ي برنج اين قاره مي باشد -  برده ميشود. در سال 1685 براي اولين بار زراعت برنج در آمريكا معمول گرديد و به سرعت بر سطح زير كاشت و به خصوص راندمان توليد آن افزوده شد .

زراعت برنج در ايران سابقه ي طولاني داشته و به زمان هخامنشيان مي رسد. امروزه برنج در بيش از 12 استان كشور كاشته مي شود . هر چند 85 درصد برنج مورد مصرف از دو استان گيلان و مازندران تأمين مي گردد.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر